Uit eten. Wat kies je?

20 december 2019

Kerst komt er weer aan. Waar de één urenlang in de keuken staat voor een heerlijk kerstdiner, kiest de ander er liever voor om naar een restaurant te gaan en zich te laten verwennen met lekkere gerechtjes van de kok. Meestal werken restaurants tijdens de kerst met een samengesteld menu en heb je minder keuze. Toch is er vaak genoeg keus voor een koolhydraatarm diner. Ga bijvoorbeeld voor één van onderstaande gerechten.

Voorgerechten

  • Rundercarpaccio

  • Gerookte zalm

  • Soep (niet gebonden met bloem)

  • Zalm- of tonijntartaar

  • Garnalencocktail

  • Vitello tonato

  • Salade (bijvoorbeeld met eendenborst of geitenkaas)

  • Scampi’s in knoflookolie

Let op met een dressing, croutons, kaas, spekjes en pijnboompitten!

Hoofdgerechten

Het hoofdgerecht is makkelijker aangezien je vaak kunt kiezen uit gegrilde of gebakken vis/vlees met groenten. Let daarbij wel op de marinade of een paneerlaag.

Geschikte vlees en vissoorten:

  • Vis zoals kabeljauw, sliptong, zeetong, coquilles, mosselen en garnalen.

  • Vlees zoals biefstuk, tournedos, rosbief en entrecôte.

  • Gevogelte zoals kip, kalkoenfilet, eend, kwartel en parelhoen.

Vraag om extra groente in plaats van frietjes, aardappeltjes, rijst of een andere koolhydraatbron. Wanneer je vooraf al hebt doorgegeven geen frietjes bij de maaltijd te willen kom je niet in de verleiding om ze toch op te eten wanneer ze voor je op je bord liggen.

Nagerechten

Helaas zijn de meeste nagerechten niet toegestaan in fase 1 bij het volgen van het PowerSlim programma. Vrijwel ieder dessert is zoet en bevat veel koolhydraten en calorieën. Kies daarom voor een lekkere kop koffie of verse muntthee om het diner af te sluiten. Bij uitzondering kun je gaan voor een kaasplankje. Let wel op dat een kaasplankje veel calorieën levert en je de zoetigheden zoals honing en stroop achterwege laat.

Maar het belangrijkste van alles, geniet! Geniet van een heerlijke avond, van het eten en van de lieve mensen om je heen.

Meer testimonials van PowerSlimmers
Sylvia Wittoeck , 33 jaar uit Brugge "Met ups en downs ben ik 14 kilo vermagerd!*"

Met ups en downs ben ik uiteindelijk 14 kilo kwijt geraakt! Elke week 1 kg minder op de weegschaal motiveerde me telkens om verder te gaan.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Kathleen van der Hijden, 39 jaar "Het eetdagboekje van Kathleen"

Nu ben ik een maand bezig en wow… wat gaat het goed. En dat gaat eigenlijk best makkelijk, ik houd me gewoon aan de ‘regels’.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer