Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.
Verantwoord uit eten, hoe doe je dat?
19 december 2017

Het is bijna kerst en er staat een etentje met familie gepland in een restaurant. Wat nu? Het etentje hoort in het teken te staan van gezelligheid, het zou dan ook zonde zijn als je je druk maakt over wat je wel en niet kunt eten. Ook zijn er natuurlijk door het jaar heen momenten dat je buiten de deur eet. Maar maak je geen zorgen. Uiteten tijdens het afvallen, het kan gewoon! Het is alleen een kwestie van de juiste keuze maken. Hierbij 6 praktische tips om verantwoorde keuzes te maken bij een dinertje buiten de deur zodat jij kan genieten zonder uit ketose te raken. Tip 1: Bekijk het menu goedWeet je van tevoren dat je uit eten gaat? Bespreek dit dan met je coach, zodat jullie samen vast het menu kunnen bekijken en geschikte gerechten kunnen uitkiezen. Mocht je vooraf niet meer bij je PowerSlim coach komen, geef dan (indien mogelijk) aan de kok door dat je een koolhydraatarm voedingspatroon volgt. Wanneer dit niet mogelijk is laat dan zelf de koolhydraatrijke producten, zoals friet, aardappelpuree, brood of pasta, links liggen. Neem als afsluiter geen dessert maar vraag om koffie of thee. Nog een handige tip; bestel als eerste zodat je je niet kunt laten verleiden door de keuzes van je tafelgenoten.

Tip 2: Zorg dat je niet te veel honger hebt

Neem in de namiddag voordat je uiteten gaat een PowerSlim tussendoortje. Dit stilt de grootste honger waardoor je jouw hongergevoel onder controle hebt en de verleiding tijdens het eten makkelijker kan weerstaan.

Tip 3: Verantwoorde voorgerechten

Vaak is er genoeg keuze in voorgerechten, vooral in salades of rauwkost. Hierbij enkele tips voor gezonde voorgerechten:

  • Een salade met kip, vlees of vis is een goede keuze
  • Heldere soep (niet gebonden met bloem) kun je gerust nemen
  • Rundercarpaccio zonder pijnboompitten en vitello tonato, het kan gewoon
  • Let op met dressings, croutons, kaas, spekjes en pijnboompitten
  • Ga voor een eiwitrijk voorgerecht, want eiwit verzadigt. Als je je voorafje dus slim kiest, zal je minder eten van het hoofdgerecht.

Tip 4: Verantwoorde hoofdgerechten

Deze gang is makkelijker, het lijkt immers veel op de normale avondmaaltijd. Neem gegrilde, gebakken of gestoomde vis of vlees met groenten en vermijd bijgerechten als pasta, aardappelen, rijst, brood en friet.

Tip 5: Verantwoorde nagerechten

Helaas zijn de meeste nagerechten niet toegestaan in de eerste fase van het PowerSlim programma. Vrijwel ieder dessert is zoet en bevat dus veel koolhydraten, daarnaast bevatten desserts ook veel calorieën. Wanneer je toch met gezelschap deze gang wilt voortzetten breng dan van huis je favoriete PowerSlim snack, bijvoorbeeld een biscuitje speculaas, mee en bestel verse muntthee of een kop koffie voor erbij.

Tip 6: Verantwoorde dranken

Alcohol en frisdranken zijn ongezond. Ze leveren veel lege calorieën in de vorm van suiker. Neem in plaats daarvan dus water of thee. Of bestel bij aanvang van het diner automatisch een fles water. De belangrijkste tip die ik je nog wil meegeven is: GENIET! Eet lekker rustig, kauw langzaam en geniet van het gezelschap en het heerlijke eten. Op deze manier heb je meer en langer plezier van hetgeen dat je eet. Je zult je daarna verzadigd voelen en niet het gevoel hebben dat je iets hebt gemist. 

Meer testimonials van PowerSlimmers
Joyce Joore, 26 jaar "Ik ga stralend het najaar in!**"

Ik hoef mij niet meer te verstoppen in dikke winterkleding! De complimentjes die ik nu krijg, geven mij de motivatie om mijn gezonde levensstijl voort te zetten.

Lees meer
Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Lieve Verstappen, 40 jaar uit Olen "De coaching was voor mij echt een stok achter de deur!**"

Ik wist zelf wel een beetje wat gezond is, maar mijn coach was echt de drive om door te zetten.

Lees meer
Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer