Wintersport tips

12 februari 2019

Het voordeel van een wintersportvakantie is dat je actief bezig bent. Met skiën of snowboarden, wandelen in de bergen of zelfs met iets eenvoudigs als sleetje rijden verbrand je heel wat calorieën. Maar, er liggen daarnaast ook heel wat verleidingen op de loer. Zoals de lunch op de piste, de schnitzel en currywurst tijdens het diner en misschien ook wel de nodige biertjes tijdens de après-ski. Hoe ga je daar mee om tijdens het PowerSlim afslankprogramma, hoe blijf je in ketose? Onze diëtisten hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet om de wintersportvakantie zonder ‘schade’ door te komen.

Onderweg

Zorg dat je goed voorbereid bent als je de trip richting de witte bergen gaat maken. Het is natuurlijk net allemaal anders als thuis en je zit zodra je de auto instapt al in de vakantiestemming.
Na een x aantal kilometers komen de verleidingen al om de hoek kijken bij de eerste tankbeurt: een wegrestaurant vol met calorierijke broodjes, croissantjes, appelfl appen, Marsen en Snickers etc. Een goede voorbereiding is het halve werk dus zorg dat je voor jezelf (en je gezin of het reisgezelschap) het nodige bij hebt.

Ontbijt

Vertrek je in de nacht of vroeg in de ochtend? Zorg er dan voor dat je je PowerSlim ontbijt bij de hand hebt. Een reep of een ander ready to go product zoals een smoothie is dan ideaal om snel even uit je tas te toveren. Zorg ervoor dat je qua tijden zoveel je normale ritme aanhoudt. 

Lunch

Het is natuurlijk niet fi jn als de rest wel uitgebreid gaat lunchen en zich te goed doet aan allerlei ‘verboden’ koolhydraatrijke lekkernijen. De verleiding is dan namelijk een stuk lastiger te weerstaan. Zorg dat je voor jezelf een lekkere, verantwoorde PowerSlim lunch bij je hebt, zoals een Mediterraan broodje met roomkaas, een croissant met PowerSlim chocolade hazelnootpasta of sesamlijnzaadbrood met smeerkaas.

Groente
Komkommer, tomaat, rauwe witlof, (groene) paprika, radijsjes zijn handige groentes om mee te nemen voor onderweg. Een salade zou je eventueel mee kunnen nemen in een goed afsluitbaar bakje.

Tussendoor

Als tussendoortje is het handig om PowerSlim snacks mee te nemen die je in no time kunt eten of drinken, zonder je shaker te gebruiken. Bijvoorbeeld de repen, koeken, wafels, hartige snacks en de dranken of smoothies ready to go. 

Drinken

Neem een aantal grote flessen water mee, zodat je altijd wat te drinken bij de hand hebt. Maak eventueel een van deze flessen van tevoren aan met PowerSlim water flavouring of suikervrije ranja als je even zin hebt in een ander smaakje. Een zwart kopje koffie of een lekker heet kopje thee kan natuurlijk altijd onderweg. Voor degenen die fase 1 zitten: let op dat je geen theesmaakjes met fruit, zoethout of sterrenmunt kiest. Rooibos, groene, zwarte of witte thee is altijd een goede keuze.

Eten

Het eten is natuurlijk altijd net iets anders dan thuis. Maar geen nood, ook in dit soort situaties kun je prima het PowerSlim programma volgen.

Het is vooral een kwestie van een goede voorbereiding: zorg ervoor dat je favoriete PowerSlim producten ingepakt zijn voor je ontbijt, lunch, eventueel diner en tussendoor. Eventueel kun je, als je met de auto bent, alvast beleg en wat groente (komkommer, tomaat etc.) voor de eerste dagen meenemen. En natuurlijk is daar altijd nog de supermarkt en ook in het buitenland valt daar gelukkig voldoende gezonds te krijgen.

Lees hier alle tips voor ontbijt, lunch, diner en tussendoor! 

Wintersport tips

Drinken

Drink water

  • Je bent actief bezig tijdens deze vakantie, dus zorg dat je voldoende water drinkt. Minimaal 1,5 tot 2 liter per dag.

Koud? 

  • Drink een lekker warm kopje thee (fase 1 groene, witte, zwarte of rooibos thee).

  • Zin in iets anders? Zorg dat je de PowerSlim warme drank chocolade meeneemt, dan kun je ook heerlijk meegenieten als de rest een warme chocomel drinkt. Deze maak je extra lekker door een snufje kaneel toe te voegen. Niet meegenomen? Vanaf fase 2B kun je deze zelf maken een lepel
    cacaopoeder en vloeibare (PowerSlim Balance) stevia door de (amandel)melk te roeren. Even opwarmen in de magnetron of een pannetje en genieten maar!

Alcohol

Oeps, is de verleiding voor een alcoholisch drankje tijdens de après-ski enorm? Uiteraard is alcohol en PowerSlim geen goede combinatie, maar verstandigere keuzes dan bier zijn er wel. Als je de behoefte echt niet kunt weerstaan en je tevreden bent over je gewichtsverlies dan kun je kiezen voor één alcoholisch drankje met zo min mogelijk koolhydraten. Een aantal van deze drankjes op een rij: Prosecco, Cava, Champagne, witte droge wijn, wodka en Bacardi. Puur of in combinatie met cola light.
Deze drankjes zorgen ervoor dat je bij een koolhydraatarm dieet als PowerSlim niet uit ketose oftewel vetverbranding gaat, zolang je het wel bij ééntje houdt. Maar let op: alcohol levert wel extra calorieën en wordt in je lichaam gezien als een gifstof. Je vetverbranding zal daardoor wel langzamer gaan, omdat eerst de alcohol uit je lichaam moet. Tevens tikt alcohol gedurende je afslankproces veel harder aan, dus drink niet te veel! Hou het echt bij één glaasje en bestel daarnaast water of Spa rood.

PS. Neem een flesje water mee als je de piste op gaat. 

Alle wintersporttips vind je in een overzichtelijk document, download de PowerSlim wintersport tips hier

Meer testimonials van PowerSlimmers
Ydris Mondelaers, 33 jaar uit Tessenderlo "Ik eet lekker en koolhydraatarm mee met mijn gezin*"

Alle recepten en maaltijden waren lekker en makkelijk. En ik kon gewoon mee eten met de rest van mijn gezin.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Marieta Cuijpers, 39 jaar "Ik ben het waard!*"

Ik ben erg blij dat ik gestart ben. Ik voel me goed en mooi, en dat ga ik zo houden! Dit ben ik en ik ben dit waard!

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer