Weer in vorm: makkelijker dan je denkt. 3 tips!

Als je in de spiegel kijkt wil je een lijf zien dat bij je past en waar je happy van wordt. Je denkt nu vast: dat wordt weer een heuse lijdensweg om dat voor elkaar te krijgen. De nodige frustratie omdat je na de zoveelste poging toch weer terugvalt in oude gewoontes. We kunnen je geruststellen. Met behulp van nieuwe inzichten is het nu voor iedereen mogelijk om met weinig inspanning je lichaam te activeren en de juiste verbrandingsmotor in jouw lijf aan te zetten. Als jouw lijf de verbrandingskachel eenmaal heeft aangezet kom je makkelijker in vorm dan je denkt. Wij kunnen alvast verklappen: niet door keihard werken en afzien, maar door slimme keuzes te maken. Op een verantwoorde en uitgebalanceerde manier. Niet voor slechts een korte periode, zoals bij veel afslankprogramma’s, maar voor de rest van je leven is jouw lichaam in balans: op naar een nieuwe way of life!

Hoe werkt het?

Als je een beetje inzicht hebt in de verschillende voedingsstoffen en wat hiermee gebeurt in je lichaam dan begrijp je dat het activeren van verbranding in jouw lijf niet moeilijk hoeft te zijn. Overtollige energie die we opnemen uit onze voeding wordt opgeslagen. Dit herken je aan de welbekende lichaamszones waar je niet blij mee bent. Deze vervelende en vaak hardnekkige zones zijn bedoeld om te dienen als energiereserve wanneer er een tekort is. Op de momenten van schaarste worden deze pas aangesproken en verbrandt. Veel diëten gaan voor kortstondig succes. Je valt in rap tempo af, maar in feite ben je vooral spiermassa aan het verbranden in plaats van vet. Is de periode van schaarste weer voorbij? Dan zal jouw lichaam als reactie extra veel reserves opslaan. Voordat je het weet is jouw lichaam niet meer in balans en ga ook jij het welbekende jojo effect aan den lijve ondervinden. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Er zitten drie stoffen in onze voeding die energie leveren. Dit zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Daarnaast levert alcohol ook energie. In theorie kunnen deze stoffen alle vier als brandstof dienen, ze leveren immers allemaal calorieën. Op deze theorie zijn de verouderde, klassieke diëten gebaseerd.
Wanneer we echter verder kijken, komen we erachter dat de drie energieleverende voedingsstoffen hele verschillende functies hebben voor het lichaam. Door hier op een slimme manier mee om te gaan, lukt het verbranden van jouw probleemzones makkelijk en snel op een verantwoorde en langdurige manier.

1. Niet minder eten, anders eten

Koolhydraten zijn de eerste brandstof voor je lichaam. Zolang je een verhoogd gehalte aan koolhydraten blijft eten, schakelt je lichaam nooit over op de juiste verbranding. Maak de keuze voor een verlaagd gehalte koolhydraten en een verhoogd eiwitgehalte bij het bereiden van jouw maaltijden. Dit heeft een positief effect op jouw lijf omdat de verbranding van jouw probleemzones daardoor geactiveerd worden. Laat koolhydraten en vetten zoveel mogelijk weg uit je voeding. Jouw lichaam zal dan naar alternatieven gaan zoeken om haar energie aan te onttrekken en zal jouw probleemzones aan gaan spreken. Laat dit nou net die vervelende zones zijn waar jij graag afscheid van wilt nemen.

Producten met een verhoogd gehalte koolhydraten zijn alle producten met suiker, bijvoorbeeld snoep, koek en gebak maar ook frisdrank, ontbijtkoek, vruchtenyoghurt, fruit en vruchtensap! En alle producten die zetmeel of granen bevatten zoals aardappelen, rijst, pasta, crackers en brood.
Producten met een verhoogd gehalte vet zijn olie, boter en margarine, noten, koek, gebak, snacks en vette vleessoorten zoals worst. Gezonde vetrijke producten zoals avocado en vette vis kun je wel met mate blijven eten.

2. Meer eiwitten eten: langdurig in vorm

Eiwitten zijn van de drie voedingsstoffen het lastigst om te verwerken voor je lichaam. Je lichaam moet hier relatief hard voor werken waardoor je een deel van de ingenomen calorieën bij de verwerking alweer verbrandt. Daarbij draagt het eten van meer eiwitten bij aan het behouden van kracht in jouw lijf. Jouw probleemzones worden aangesproken om energie aan te onttrekken. Jij blijft een sterke en krachtige powervrouw dankzij de eiwitten, terwijl de wijzer op jouw weegschaal steeds verder terug zakt: win-win situatie noemen wij dat!
Producten met een verhoogd gehalte eiwitten zijn alle dierlijke producten zoals vlees, vis, kaas, kwark en eieren.

3. Meer bewegen: zet jouw verbrandingsmotor aan

Iedere vorm van beweging heeft een positief effect op jouw lichaam! Vooral krachttraining levert een grote bijdrage aan een goede en langdurige verbranding. Dat komt doordat het effect van krachttraining (een grotere spiermassa) 24 uur per dag doorwerkt.
Spierweefsel is actief weefsel en verbrandt gedurende 24 uur per dag energie, zelfs als je slaapt. Door aan krachttraining te doen kun je dus letterlijk slapend aan jouw probleemzones werken.

Succesverhalen

De diëtisten van PowerSlim hebben op basis van deze inzichten een vernuftig en effectief voedingsprogramma ontwikkeld, dat op een slimme manier de juiste verbranding in werking zet. Jouw verbrandings kacheltje aanzetten was nog nooit zo gemakkelijk. Inmiddels zijn tienduizenden mensen jouw succesvol voorgegaan dankzij deze gezonde en doeltreffende methode. Dagelijks ontvangen wij hun positieve en trotse ervaringsverhalen.

Meer testimonials van PowerSlimmers
Katrien Lievens, 37 jaar uit Geel "Ook tijdens de feestdagen blijf ik balans!*"

Ik heb er echt zin in! Ik kijk al uit naar de leuke kleedjes die ik kan dragen tijdens de feestdagen.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Marleen Slegers, 58 jaar uit Retie "Ik zag hoe zij weer lekker in haar vel zat. Dat wilde ik ook!*"

Mijn dochter startte bij een PowerSlim coach in de buurt, en ik zag dat zij zich steeds beter ging voelen en lekkerder in haar vel zat. Dat wilde ik ook!

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer